JE BENT DE MEERVOUDIGE TAAL — TU ES LA LANGUE PLURIELLE
Een gevoel van verlatenheid.
Letters vallen van de muur.
Dankzij de achtergebleven lijmresten blijft de boodschap leesbaar.
Het werk van Dora García reflecteert de melancholische toon die zij zowel in de gemeente Vorst als in de poëzie van Sabah Zouein terugvond. García plaatste op de voorgevel van de sporthal verzen met hier en daar ontbrekende tekens, die leesbaar blijven dankzij de sporen die de lijm achterlaat op het beton. Op die manier verwijst het werk naar het leegstaande pand van de voormalige Wiels-brouwerij tegenover de sporthal, waarop nog net enkele vergulde letters van het opschrift Wielemans Ceuppens te onderscheiden zijn.
" Het was de zon in mijn hand
of de zon van de weiden in mei
op de drempel van de deur "
locatie
Vorst is een gezellige multiculturele gemeente in het zuidwesten van de stad. Ondanks de drukke industriële activiteit beschikt Vorst over een aantal parken en eerder residentiële wijken. In 2007 opende het Centrum voor Hedendaagse Kunst Wiels zijn deuren in het indrukwekkende modernistische gebouw van de voormalige brouwerij. Rond dit gebouw komt de stadsvernieuwing langzaam op gang. Andere leegstaande panden werden omgevormd tot trendy appartementscomplexen. De Wielemans-Ceuppenslaan vormt een mentale grens tussen de armere arbeiderswijk Sint-Antonius en de residentiële buurt rond het Dudenpark.
Het werk van Dora Garcia werd op 6 mei 2014 feestelijk ingehuldigd in de Van Volxemlaan.
partners
Passa Porta werkte hier samen met Wiels, Gemeente Vorst, Maison de Quartier Saint-Antoine, Maison des Jeunes de Forest, Les Bains:Connective, Une Maison en plus, Lezarts Urbains, GC Ten Weyngaert, Wijkcontract Sint-Antonius, Lasso - Brussels Netwerk voor kunsteducatie en publieksbemiddeling, en de gemeentelijke Nederlandstalige openbare bibliotheek van Vorst
MUR XL — IXELLES (ESTAMPAS) + JUEGO DE PISTAS
Een emaillen fries omarmt de overledenen van de begraafplaats van Elsene met woorden.